Cicles formatius
Administració i finances
Tècnic/a superior en Administració i Finances
Aquests estudis capaciten per organitzar i executar les operacions de gestió i administració en els processos laborals, comptables, fiscals i financers d’una empresa pública o privada, aplicant la normativa vigent i els protocols de gestió de qualitat, gestionant la informació, assegurant la satisfacció del client i/o usuari i actuant segons les normes de prevenció de riscos laborals i de protecció mediambiental.
Aprendràs a:
- Tramitar documents o comunicacions internes o externes en els circuits d’informació de l’empresa.
- Elaborar documents i comunicacions a partir d’ordres rebudes, informació obtinguda i/o necessitats detectades.
- Classificar, registrar i arxivar comunicacions i documents segons les tècniques apropiades i els paràmetres establerts en l’empresa.
- Gestionar els processos de tramitació administrativa empresarial en relació amb les àrees comercial, financera, comptable i fiscal, amb una visió integradora.
- Realitzar la gestió comptable i fiscal de l’empresa, segons els processos i procediments administratius aplicant la normativa vigent i en condicions de seguretat i qualitat.
- Supervisar la gestió de tresoreria, la captació de recursos financers i l’estudi de viabilitat de projectes d’inversió, seguint les normes i protocols establerts.
- Organitzar i supervisar la gestió administrativa de personal de l’empresa, ajustant-se a la normativa laboral vigent i als protocols establerts.
- Realitzar la gestió administrativa dels processos comercials, portant a terme les tasques de documentació i les activitats de negociació amb proveïdors, i d’assessorament i relació amb el client.
- Tramitar i fer la gestió administrativa en la presentació de documents en diferents organismes i administracions públiques en termini i forma requerits.



La titulació obtinguda: Tècnic/a Superior en Administració i Finances
Durada: Dos anys, que corresponen a 2000 hores, de les quals 1.485 es realitzen en el centre, i 515 hores d’estada en una empresa amb la formació dual general (pràctiques d’empresa).
L’alumnat de grau superior també té la possibilitat de cursar els seus estudis en modalitat formació dual intensiva, que combina la formació a l’escola i a l’empresa amb la realització de 1.000 hores d’estada a l’empresa. L’objectiu és oferir un valor afegit a l’alumnat possibilitant alternar el temps de formació a l’escola amb un temps d’activitats formatives i productives a l’empresa. Per a més informació pots consultar el nostre web de la formació dual.
Després d’Administració i Finances podràs continuar formant-te en alguns Graus a la Universitat o a l’Eugeni, en els altres cicles de la família de Comerç i Màrqueting, i Informàtica i comunicacions.
Horari de tarda.
Projecte SEFED Si estudies a l’Eugeni el cicle de Grau Superior d’Administració i Finances participaràs en el projecte SEFED. Aquest projecte utilitza la creació d’una empresa amb funcionament real a l’aula del centre educatiu, com a eina pedagògica per formar l’alumnat, de manera pràctica i transversal (learning by doing), en tasques administratives i de gestió empresarial, utilitzant la simulació d’empreses com a metodologia d’aprenentatge.
També podràs realitzar part de les pràctiques a l’estranger amb el projecte ERASMUS+.
Després de cursar el cicle d’Administració i Finances podràs continuar formant-te a l’Eugeni, en els altres cicles de la família de Comerç i Màrqueting, i Informàtica i comunicacions.
Què fem a Administració i Finances?
El continguts d’aquest cicle són:
- 0647. Gestió de la documentació jurídica i empresarial.
- 0648. Recursos humans i responsabilitat social corporativa.
- 0649. Ofimàtica i procés de la informació.
- 0650. Procés integral de l’activitat comercial.
- 0651. Comunicació i atenció al client.
- 0652. Gestió de recursos humans.
- 0653. Gestió financera.
- 0654. Comptabilitat i fiscalitat.
- 0655. Gestió logística i comercial.
- 0656. Simulació empresarial.
- C076. Català / Aranès professional.
- 0179. Anglès professional.
- 1665. Digitalització aplicada als sectors productius.
- 1708. Sostenibilitat aplicada al sistema productiu.
- 1709. Itinerari personal per a l’ocupabilitat I.
- 1710. Itinerari personal per a l'ocupabilitat II.
- 0657. Projecte intermodular d’administració i finances.
- Mòdul professional optatiu.



On podràs treballar?
- A qualsevol empresa ja sigui pública o privada com a:
- Administratiu/iva d’oficina o despatx professional.
- Administratiu/iva comercial.
- Administratiu/iva financer.
- Administratiu/iva comptable.
- Administratiu/iva de logística.
- Administratiu/iva de banca i assegurances.
- Administratiu/iva de recursos humans.
- Administratiu/iva de l’administració pública.
- Administratiu/iva d’assessories jurídiques, comptables, laborals, fiscals o gestories.
- Tècnic/a en gestió de cobraments.
- Responsable d’atenció al client.